Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (“VOP“).
Na základě těchto VOP uzavírá smlouvy se svými zákazníky (B2C a B2B):
obchodní společnost GEODEZIE PLCH s.r.o., IČO: 050 65 941, DIČ: CZ05065941, se sídlem Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno, zapsaná u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 93403
www: https://www.geodezieplch.cz/
kontaktní údaje: https://www.geodezieplch.cz/kontakty
adresa kanceláře: Dolní Lhota 4, 678 01 Blansko 1
Tato obchodní společnost se specializuje na poskytování geodetických služeb. Nabízí zeměměřické práce, jako je vytyčování hranic pozemků, tvorba mapových podkladů, katastrální zaměřování a další geodetické činnosti související s výstavbou a správou nemovitostí. Firma zajišťuje přesná měření pro stavební projekty, inženýrské sítě a poskytuje konzultace v oblasti geodézie.
Oprávnění k poskytování služeb a zboží vyplývá ze zápisu do živnostenského rejstříku vedeného Magistrátem města Brna. Bližší informace o naší činnosti jsou dostupné na našich www stránkách https://www.geodezieplch.cz/.
Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti dodavatele, kterým je obchodní společnost GEODEZIE PLCH s.r.o. („zhotovitel“) a fyzické osoby nebo právnické osoby („zákazník“), které uzavírají smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti, a to o zhotovení díla, jejíž součástí může být i poskytování služeb.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí cenové nabídky a uzavřené smlouvy. Odchylná ujednání v cenové nabídce nebo ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
Znamená to tedy, že pokud si u nás jakožto zákazník objednáte poskytnutí námi nabízených služeb a my s poskytnutím těchto služeb pro Vás budeme souhlasit, řídí se náš vzájemný vztah o poskytnutí služby i těmito VOP. Proto si tyto VOP pečlivě prostudujte se a seznamte se s nimi.
Obsah VOP
Čl. I. DEFINICE POJMŮ
1. V těchto VOP, pokud z kontextu nevyplývá něco jiného, budou mít následující slova a slovní spojení význam, který je jim přiřazen níže v tomto článku
„DPH”
znamená daň z přidané hodnoty ve smyslu zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
„Lokalita zaměření” |
znamená místo nebo místa, ve kterém či kterých má být dle požadavku zákazníka provedeno prostorové měření zemského povrchu, objektů nebo jevů vč. provedení jiných sjednaných prací či obstarání informací pro provedení plnění předmětu smlouvy. |
„Občanský zákoník” |
znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. |
„Smlouva”
znamená smlouvu o dílo, jejímž předmětem je poskytování služeb zhotovitele ve prospěch a dle požadavků zákazníka, a to především v souvislosti s měřením, dokumentací a analýzou zemského povrchu, objektů a infrastruktury. |
„Spotřebitel“ |
znamená svéprávnou fyzickou osobu, která uzavírá smlouvu se zhotovitelem pro své soukromé, nepodnikatelské účely. |
„VOP”
znamená tyto všeobecné obchodní podmínky zhotovitele pro koncové zákazníky vydané dle § 1751 a násl. občanského zákoníku. |
„Zákazník” |
znamená právnickou nebo fyzickou osobu, se kterou zhotovitel uzavírá smlouvu. |
„Zhotovitel” |
znamená společnost GEODEZIE PLCH s.r.o., IČO: 050 65 941, DIČ: CZ05065941, se sídlem Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno, zapsaná u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 93403. |
Čl. II. CENOVÁ NABÍDKA
Informace o rozsahu poskytované služby, včetně uvedení cen jednotlivých položek, jsou uvedeny v cenové nabídce. Cenová nabídka je výzvou k jednání o uzavření smlouvy.
Zhotovitel na základě požadavku zákazníka zpracuje cenovou nabídku, kterou zákazníkovi odešle prostřednictvím e-mailu, poštou a/nebo předá osobně. Cenová nabídka má vždy časově omezenou platnost uvedenou v cenové nabídce, zpravidla 7 dnů ode dne vyhotovení. V této lhůtě musí být cenová nabídka přijata; k akceptaci cenové nabídky dochází i v případě, kdy zákazník přijme cenovou nabídku po této lhůtě a z následného jednání stran jednoznačně vyplyne vůle být cenovou nabídkou (smlouvou) vázán.
Zhotovitel při zpracování cenové nabídky vychází především z informací poskytnutých mu zákazníkem. V případě nutnosti upřesnit některé informace je zhotovitel oprávněn si vyžádat upřesnění či doplnění těchto informací, a to včetně případné fotodokumentace lokality zaměření. Je-li to vyžadováno místními podmínkami či z jiných specifických důvodů, je zhotovitel oprávněn vyzvat zákazníka k poskytnutí součinnosti při obhlídce lokality zaměření, a to ještě před vypracováním cenové nabídky; v takovém případě se postupuje podle bodu 8 těchto VOP.
Za správnost a úplnost zákazníkem poskytnutých podkladů a informací nese odpovědnost výhradně zákazník. Zákazník dále nese odpovědnost za přístupnost a připravenost lokality zaměření, které má být předmětem poskytovaných služeb, a to nejméně v rozsahu popsaném v bodě 25.1 těchto VOP.
Zákazník je povinen si zkontrolovat veškeré položky vypsané v cenové nabídce, a to ještě před jejím přijetím. Svým podpisem cenové nabídky a/nebo jejím přijetím v jakékoliv formě, případně úhradou zálohové platby, stvrzuje, že se všemi položkami v cenové nabídce a s cenovou nabídkou jako takovou souhlasí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
Cenová nabídka je až do podpisu a/nebo jejího přijetí nezávazná a zdarma, ledaže je v těchto VOP uvedeno jinak.
Obhlídka lokality zaměření před poskytnutí služby
Ve standardních situacích není nezbytné, aby zhotovitel provedl obhlídku místa lokality zaměření před naceněním poskytnutí služby či uzavřením smlouvy. Obhlídka lokality zaměření v této fázi je někdy nezbytná pro přesné stanovení rozsahu prací, identifikaci potenciálních překážek a sestavení realistické cenové nabídky a umožňuje zhotoviteli odhalit možné technické či logistické problémy, které by mohly ovlivnit průběh zakázky.
Samotná obhlídka je prováděna zástupcem zhotovitele po předchozí domluvě se zákazníkem a zahrnuje posouzení terénních podmínek, přístupnosti lokality, přítomnosti překážek či speciálních požadavků na vybavení.
Termín a konkrétní požadavky na zákazníka v souvislosti s obhlídkou lokality zaměření budou obvykle domlouvány alespoň s 3denním předstihem, a to telefonicky, e-mailem či jinou vhodnou formou. Zhotovitel si vyhrazuje právo pořídit si fotografický a/nebo audiovizuální záznam z obhlídky.
Zákazník je povinen zajistit zhotoviteli přístup na dotčené pozemky a poskytnout potřebná povolení či souhlasy třetích stran. Zákazník poskytne veškeré dostupné podklady a informace, které mohou ovlivnit provedení obhlídky (např. mapy, plány, informace o terénu).
Veškeré informace získané během obhlídky jsou považovány za důvěrné a budou použity pouze pro účely přípravy nabídky a plnění předmětu smlouvy.
Marný výjezd zástupce zhotovitele
V případě, že zákazník neposkytne potřebnou součinnost (např. nezajistí přístup do lokality zaměření) a zhotoviteli vzniknou marně vynaložené náklady, zejména v souvislosti s marným výjezdem, má zhotovitel právo požadovat náhradu těchto nákladů, které je zákazník povinen uhradit a které zhotovitel stanovuje následovně:
každá započatá 0,5 hodina ztraceného času vč. času stráveného jízdou ve výši 950 Kč bez DPH za 1 pracovníka zhotovitele.
Tyto náklady zhotovitel vyúčtuje po jejich vzniku fakturou se splatností nejméně 7 dní ode dne jejího vystavení. V případě, že zákazník odlišný od spotřebitele neuhradí jakoukoliv část tohoto závazku ve lhůtě splatnosti, je povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
Zhotovitel může odmítnout uzavřít smlouvu, nemůže-li z důvodu nedostatečné součinnosti řádně posoudit podmínky pro plnění zakázky.
Čl. III. PŘIJETÍ CENOVÉ NABÍDKY
Smlouva vzniká a je uzavřena v okamžiku, kdy dojde k oboustrannému odsouhlasení cenové nabídky, tj. poté, co (1) zhotovitel vypracuje na základě poptávky zákazníka konkrétní cenovou nabídku, (2) zákazník se s cenovou nabídku seznámí a (3) v kanceláři zhotovitele dojde k předání odsouhlasené cenové nabídky, případně ji zákazník elektronickou formou odsouhlasí a/nebo zákazník uhradí zálohovou platbu, je-li vyžadována.
Cenovou nabídku na provedení díla může zákazník přijmout buď osobně v kanceláři na adrese kanceláře zhotovitele předáním podepsané cenové nabídky, nebo elektronickou formou – e-mailem od osoby oprávněné zhotovitele zastupovat. V cenové nabídce budou zákazníkovi poskytnuty veškeré informace potřebné k tomu, aby se rozhodl, zda smlouvu bude chtít uzavřít či nikoliv a budou mu současně zodpovězeny veškeré dotazy týkající se realizace díla a plnění předmětu smlouvy.
Cenovou nabídku může zákazník přijmout pouze bez jakýchkoliv výhrad, dodatků či odchylek. Přijetí cenové nabídky s jakýmikoliv výhradami, dodatky či odchylkami nedochází k uzavření smlouvy – zhotovitel vylučuje přijetí cenové nabídky s výhradami, dodatky či odchylkami. Takto učiněné přijetí cenové nabídky představuje novou nabídku.
Cenová nabídka se stává závaznou okamžikem jejího písemného odsouhlasení, případně i uhrazením v cenové nabídce specifikované zálohy vč. DPH, a to podle toho, která z těchto skutečností (zaplacení zálohy/přijetí cenové nabídky) nastane později; tímto okamžikem je uzavřena smlouva. Práva a povinnosti zhotovitele a zákazníka vyplývající z této smlouvy se řídí touto smlouvou a těmito VOP.
Po uzavření smlouvy se v předem vzájemně odsouhlaseném termínu dostaví zástupce zhotovitele do lokality zaměření či do jiného dohodnutého místa k provedení díla či poskytnutí sjednané služby podle smlouvy. Zákazník je povinen umožnit provedení těchto prací nejpozději do termínu měření uvedeného na přijaté cenové nabídce.
Po uzavření smlouvy je možné měnit rozsah sjednaných prací pouze po vzájemné dohodě stran. To může mít vliv zejména na celkovou cenu sjednaných prací a sjednané termíny.
Požadavky na veškeré změny je povinen zákazník učinit v dostatečném časovém předstihu. Takové požadavky jsou považovány za návrh na změnu smlouvy ze strany zákazníka. Zhotovitel není povinen žádnému požadavku sdělenému zákazníkem po uzavření smlouvy vyhovět, a to zejména pokud si požadovaná změna vyžádá zvýšené úsilí, pro které zhotovitel nebude mít možnost alokovat dostatečné zdroje. V případě sdělení požadavku v průběhu provádění sjednaných prací, např. v bezprostředně před nebo v průběhu měření v lokalitě měření, nese zákazník odpovědnost za veškeré vícenáklady z toho zhotoviteli vzniklé, zejména za prostoj zástupce zhotovitele na místě samém, případně v souvislosti s marným výjezdem, pokud by došlo ke zrušení či odkladu sjednaných prací. Výše těchto vícenákladů je zhotovitelem určena v čl. 8.6 těchto VOP.
O dobu, po kterou je jednáno o změně smlouvy dle předchozího odstavce na základě požadavku vzneseného zákazníkem, se prodlužuje sjednaná doba pro plnění předmětu smlouvy. Zákazník je na žádost zhotovitele povinen dobu trvání jednání písemně potvrdit. Jakékoliv oboustranně odsouhlasené změny smlouvy budou potvrzeny v písemné (elektronické) podobě. V případě, že bude mít odsouhlasená změna smlouvy vliv na konečnou cenu díla, je povinen toto zákazník respektovat a případně na výzvu zhotovitele uhradit další zálohu.
Plynutí všech termínu a lhůt realizace díla začne po splnění všech těchto podmínek: přijetí cenové nabídky ze strany zákazníka a případné uhrazení zálohy zákazníkem. V případě, že jedna nebo více z podmínek není naplněna, prodlužují se termíny o dobu uplynulou ke splnění všech podmínek. To platí i v případě, kdy v průběhu plnění předmětu smlouvy nastane zhotovitelem nezaviněná okolnost mající za důsledek přerušení prací (viz bod 27 těchto VOP).
Čl. IV. FAKTURACE A ZÁLOHY
Ceny díla a jeho jednotlivých položek, případně cena ostatních prací či služeb, jsou uvedeny bez DPH. K veškerým cenám bude připočteno DPH ve výši dle aktuální právní úpravy.
Celková cena provedených prací vč. případných víceprací (Čl. VIII) či jiných vedlejších nákladů bude zákazníkovi vyúčtována po jejich provedení způsobem stanoveným v Čl. VI těchto VOP. Tím nejsou dotčeny body 38 (zmaření prací) a 39 (předčasné ukončení smlouvy) těchto VOP. Cena prací a veškeré požadované platby budou zákazníkovi účtovány prostřednictvím daňových dokladů – faktur, které budou mít náležitosti podle příslušných právních předpisů. Faktury budou zákazníkovi doručovány přednostně elektronicky do jeho e-mailové schránky. Faktury budou vystavovány se splatností nejméně 7 dnů ode dne jejich vystavení.
Jelikož se jedná o realizaci díla dle individuálních požadavků zákazníka, může být zhotovitelem požadováno zaplacení záloh, a to buď v hotovosti nebo převodem na bankovní účet zhotovitele. O výši požadované zálohy bude zhotovitel zákazníka informovat v cenové nabídce. V tomto případě zhotovitel vystaví zálohovou fakturu se splatností nejméně 7 dní ode dne vystavení.
V případě prodlení s úhradou zálohové platby se veškeré termíny pro plnění předmětu smlouvy posouvají, a to o takový počet dnů, o který je zákazník v prodlení s úhradou kterékoliv zálohové platby.
V případě, že zákazník odlišný od spotřebitele neuhradí jakoukoliv část ceny ve lhůtě splatnosti či bude v prodlení s úhradou jakékoliv pohledávky ze smlouvy, je povinen uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
Čl. V. PROVÁDĚNÍ DÍLA A SOUČINNOST ZÁKAZNÍKA
Geodetické práce vyžadují přesnost, odbornost a specifické podmínky pro jejich řádné provedení. Pro zajištění kvalitních výsledků a dodržení smluvených termínů je nezbytná aktivní spolupráce zákazníka se zhotovitelem. Tato součinnost je klíčová pro úspěšné poskytnutí geodetických prací a dosažení požadovaných výstupů. Zákazník bere na vědomí, že bez jeho řádné součinnosti nemusí být zhotovitel schopen poskytnout služby v očekávané kvalitě a dohodnutém čase.
Zákazník nese odpovědnost za jakékoli zpoždění nebo dodatečné náklady vzniklé z důvodu neposkytnutí součinnosti.
Zákazník se zavazuje poskytnout zhotoviteli veškerou potřebnou součinnost, která zahrnuje zejména následující povinnosti:
Přístup na pozemek
Zákazník je povinen zajistit zhotoviteli a jeho zástupcům (pracovníkům) přístup na pozemek a do všech relevantních prostor potřebných k provedení prací.V případě, že pozemek či jiné prostory nejsou ve vlastnictví zákazníka, je zákazník povinen zajistit souhlas vlastníka se vstupem a s provedením prací.
Poskytnutí dokumentace
Zákazník se zavazuje poskytnout zhotoviteli veškerou dostupnou dokumentaci související s předmětem geodetických prací, neobstará-li si je zhotovitel sám, zejména:
výpis z katastru nemovitostí,
kopii katastrální mapy,
případné předchozí geometrické plány,
stavební dokumentaci (v případě zaměřování staveb)
projektovou dokumentaci
a to nejpozději 3 pracovní dny před dohodnutým termínem měření.
Informační povinnost
Zákazník je povinen informovat zhotovitele o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na provedení prací, zejména o:
probíhajících nebo plánovaných stavebních pracích na pozemku a objektech,
známých podzemních vedeních nebo jiných překážkách,
případných sporech s vlastníky sousedních pozemků.
Označení hranic pozemku
Pokud je to pro provedení geodetických prací nezbytné, zákazník se zavazuje na výzvu zhotovitele označit hranice pozemku, případně zajistit přítomnost sousedů pro odsouhlasení hranic.
Oznamování termínů ze strany zákazníka
Požadavky ze strany zákazníků na provádění geodetických prací na stavbách musí být ohlašovány s předstihem zpravidla alespoň 48 hodin před požadovaným termínem plnění ze strany zhotovite, nejméně však 24 hodin. Tato doba je nezbytná pro rezervaci potřebné přístrojové a personální kapacity a naplánování práce ze strany zhotovitele.
Ostatní požadavky na součinnost
Zákazník se zavazuje poskytnout zhotoviteli plnou moc nebo jinou formu oprávnění k jednání s příslušnými úřady, zejména s katastrálním úřadem, pokud je to pro splnění zakázky nezbytné.
Zákazník je povinen upozornit zhotovitele na případná rizika a/nebo nebezpečí na pozemku a v jeho okolí a zajistit bezpečné podmínky pro provedení prací.
Zákazník se zavazuje uhradit veškeré správní poplatky spojené s poskytovanými pracemi.
Zákazník se zavazuje poskytnout součinnost při případné kontrole provedených prací, včetně umožnění opakovaného vstupu na pozemek.
Zákazník se zavazuje v rozumné míře uvést pozemek nebo stavbu do takového stavu, aby bylo možné provést zaměření bez zvýšených nároků, např. odstranit nežádoucí vegetaci, odklidit překážky, které by bránili zaměření apod. Zákazník bere na vědomí, že tyto skutečnosti mohou vést ke vzniku oprávněných víceprací, pokud tyto skutečnosti nejsou výslovně zmíněny v uzavřené objednávce.
Zákazník se zavazuje umožnit zhotoviteli součinnost s ohledem na další práce a pracovníky nebo na další činnosti prováděná v místě zaměření nebo na stavbě, zejména zajistit koordinaci s dalšími subdodavateli a technikou na pozemku nebo stavbě a minimalizovat negativní dopady.
Zákazník prohlašuje, že veškeré informace poskytnuté zhotoviteli jsou pravdivé a úplné. V případě, že se ukáže opak, nese zákazník odpovědnost za případné škody a/nebo vícenáklady vzniklé v důsledku nepravdivých a/nebo neúplných informací
Vyšší moc
Zhotovitel si vyhrazuje právo prodloužit termín dodání v případě tzv. „zásahu vyšší moci“, tedy mimořádné, nepředvídatelné, neodvratitelné a nezaviněné události, které nebylo možné předejít a ovlivnit ji a které brání plnění předmětu smlouvy. Zhotovitel musí o takové skutečnosti zákazníka předem informovat. Případem vyšší moci je zejména (i) nepřízeň počasí, v důsledku které by zhotovitel nebyl schopen či mu nebylo umožněno provedení sjednaných prací, zahrnující především intenzivní déšť s úhrnem srážek >5 mm/hod., jakékoliv sněžení či mlha znemožňující viditelnost na vzdálenost alespoň 100 m, rychlost větru >10 m/s, teplota nižší než -10°C nebo vyšší než 35°C a/nebo bouřková aktivita v okruhu 10 km od lokality zaměření, (ii) přírodní katastrofy, (iii) neočekávané a závažné poruchy geodetických přístrojů nebo výpočetní techniky, které nelze v přiměřené době odstranit a které znemožňují provedení prací, (iv) legislativní nebo administrativní překážky, (v) epidemie a další obdobné události.
Zhotovitel si vyhrazuje právo odsunutí termínu plnění v souvislosti s kapacitními důvody, např. z důvodu onemocnění vedoucích pracovníků a/nebo techniků, či v případě karantény. Zákazník o tomto musí být vyrozuměn a musí mu být nabídnut náhradní termín, na kterém se obě strany dohodnou. Snahou zhotovitele je prověřit dostupné kapacity a tento bod naplnit pouze v případě vyčerpání všech ostatních možností.
Zákazník má právo kontrolovat provádění prací. Zjistí-li, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl práce řádným způsobem.
Zhotovitel upozorní zákazníka bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věci, kterou mu zákazník k provedení díla předal a/nebo příkazu, který mu zákazník dal. To neplatí, nemohl-li nevhodnost zjistit ani při vynaložení potřebné péče.
Překáží-li nevhodná věc nebo příkaz v řádném provádění prací, zhotovitel je v nezbytném rozsahu přeruší až do výměny věci a/nebo změny příkazu; trvá-li zákazník na provádění prací s použitím předané věci a/nebo podle daného příkazu, má zhotovitel právo požadovat, aby tak zákazník učinil v písemné formě. Sjednané lhůta se prodlužují o dobu přerušením vyvolanou. Zhotovitel má právo na úhradu nákladů spojených s přerušením prací a/nebo s použitím nevhodných věcí do doby, kdy jejich nevhodnost mohla být zjištěna. Zákazník současně nemá v takovém případě práva z vad vzniklých pro nevhodnost věci nebo příkazu.
Čl. VI. DOKONČENÍ A PŘEDÁNÍ DÍLA A PRACÍ
Dílo bude zákazníkovi předáno způsobem podle povahy toho kterého díla.
Dokumentace všeobecné a inženýrské geodezie zahrnující především:
vytyčovací práce,
polohopisné a výškopisné zaměření,
tvorba digitálních modelů terénu,
mapové podklady pro projektování,
kontrolní měření,
vyhotovení podkladů pro fakturaci,
vyhotovení geodetické dokumentace skutečného provedení stavby,
měření a analýza přesnosti a kubatur,
bude zákazníkovi předána elektronicky v uzavřeném formátu pdf/a, otevřených formátech dgn, dwg, xls, txt do jeho e-mailové schránky nebo na sdíleném cloudovém úložišti, případně podle potřeby v tištěné podobě.
Dokumentace pro katastr nemovitostí zahrnující především:
geometrické plány,
vkladová dokumentace podle katastrální vyhlášky,
bude zákazníkovi předána přednostně elektronicky ve formě požadované závaznými právními předpisy do jeho e-mailové schránky a dle potřeby úředně ověřena, nebude-li mezi zhotovitelem a zákazníkem výslovně domluveno jinak. V případě zastoupení zákazníka v řízení před katastrálním úřadem o zápisu změn pozemků je takové dílo předáno okamžikem jeho předání příslušnému katastrálnímu úřadu. O tom je zhotovitel povinen zákazníka informovat.
3D skenování a modelování zahrnující především:
tvorba mračen bodů,
3D modely prostorových těles,
tvorba ortofoto map,
tvorba digitálních modelů terénu,
bude zákazníkovi předáno elektronicky ve formátu typu, E57, LAS/LAZ, IFC, RCP, RVT apod. odkazem na umístění na sdíleném cloudovém úložišti zaslaným do jeho emailové schánky.
V případě, že se zákazník zabrání převzetí díla, považuje se dílo za předané bez výhrad.
Zákazník je povinen nejpozději po předání díla zkontrolovat jeho kvalitu a úplnost a případný nárok z odpovědnosti zhotovitele za zjevné vady na díle je povinen uplatnit ihned poté, kdy měl možnost dílo prohlédnout a vadu zjistit.
Jiné práce či služby budou zhotovitelem zákazníkovi poskytnuty způsobem podle jejich povahy.
Odstranění vad bude zhotovitelem provedeno v co nejkratším možném termínu, nejpozději však do 30 dnů ode dne vytknutí vad.
Drobné závady, které nemají vliv na funkčnost díla nejsou důvodem pro nepřevzetí díla a neuhrazení celkové ceny díla.
Dojde-li ke zmaření provedení prací z jakéhokoliv důvodu na straně zákazníka, je zákazník povinen uhradit zhotoviteli cenu práce, kterou do té doby zhotovitel provedl, a to ve výši 950 Kč bez DPH za každou započatou půl hodinu a 1 pracovníka, a další skutečně vynaložené náklady, zejména na dopravu a další. Na takto vyúčtovanou cenu a/nebo náklady bude proveden zápočet uhrazených záloh.
Dojde-li k ukončení spolupráce před splněním smlouvy a není-li výslovně sjednán způsob vyrovnání vzájemných závazků, provede zhotovitel vyúčtování provedených prací a vzniklých nákladů, zejména na dopravu a další, s přihlédnutím k cenové nabídce, provedeným vícepracím a jiných vícenákladů podle skutečného rozsahu a se zohledněním jednotkové ceny za pracovníka zhotovitele ve výši 950 Kč bez DPH za každou započatou půl hodinu.
Čl. VII. AUTORSKÁ PRÁVA
Veškerá díla zpracovaná zhotovitelem včetně jejich návrhu či konceptu jsou autorským dílem podle zák. č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Originály plánů, náčrtů, výkresů, grafických zobrazení a textových určení (specifikací) zůstávají ve vlastnictví zhotovitele, ať už je užívá kdokoliv na základě jakéhokoliv právního důvodu.
Zákazník může zhotovitelem vyhotovená díla použít pouze k účelu vyplývajícímu ze smlouvy, čímž se rozumí zejména zápisy změn do katastru nemovitostí, realizace stavebních projektů včetně vytyčování a kontrolních měření, tvorba projektové dokumentace, správa a dokumentace inženýrských sítí a archivace. Bez písemného souhlasu zhotovitele je zákazník oprávněn jakákoliv díla vzešlá z plnění předmětu smlouvy zhotovitelem předat pouze osobě poskytující služby spočívající v projektové činnosti ve výstavbě a orgánům veřejné správy, a to pouze v uzavřeném formátu a pouze k účelu vymezeném ve větě první tohoto bodu.
Poruší-li zákazník jakoukoliv svou povinnost podle bodu 41 těchto VOP, je zhotovitel zejména oprávněn domáhat se toho, aby se tento zákazník zdržel dalšího porušování povinností a aby nahradil veškerou újmu z toho vzniklou. Zákazník odlišný od spotřebitele je dále povinen za každé jednotlivé porušení jakékoliv z těchto povinností uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč, a to i opakovaně. Smluvní pokuta je splatná do 7 dnů ode dne doručení výzvy k její úhradě.
Čl. VIII. VÍCEPRÁCE
V ceně prací nejsou zahrnuty vícepráce nad rámec sjednané objednávky. Za vícepráce se považují práce, činnosti a služby, které nebyly zahrnuty v původním rozsahu dle smlouvy, a jejichž potřeba vznikla v průběhu provádění prací. Vícepráce mohou vzniknout zejména z následujících důvodů:
změna požadavků zákazníka na rozsah nebo způsob provedení prací,
nepředvídatelné okolnosti zjištěné při realizaci prací,
nutnost dodatečných měření nebo zpracování dat nad rámec původní objednávky,
překážky bránící řádnému provedení prací, které nebyly známy při uzavření smlouvy.
Zhotovitel je povinen zákazníka neprodleně informovat o potřebě provedení víceprací. Oznámení musí obsahovat popis víceprací, důvod jejich vzniku a předpokládanou cenu. V případě, že provedení víceprací bude mít vliv na termíny, prodlužují se o dobu nezbytnou k provedení víceprací.
Pokud zákazník odmítne provedení nezbytných víceprací, je zhotovitel oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud nelze práce provést bez jejich provedení.
Cena víceprací, pokud nebude vyčíslena podle jiného položkového ceníku, je sjednána ve výši 950 Kč bez DPH za započatou půl hodinu a 1 pracovníka.
Čl. IX. REKLAMACE
Zákazník je povinen vytknout vadu provedených prací bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje.
Veškeré reklamace musí být učiněny písemně dopisem a/nebo e-mailem nebo osobně na adrese sídla zhotovitele, kde zhotovitel přijímá reklamace.
V reklamaci je nutno uvést číslo cenové nabídky, přesný a úplný popis zjištěných vad a datum uplatnění reklamace. Zákazník prokazuje provedení prací příslušnými doklady (daňový doklad, protokol, kopie díla).
Zhotovitel má povinnost zákazníka na vyžádání informovat o průběhu reklamace a v případě neuznání reklamace je sdělí zákazníkovi důvod neuznání.
Zhotovitel vyřídí reklamaci v co nejkratší možné lhůtě s ohledem na rozsah reklamované vady, požadavky zákazníka ohledně způsobu vyřízení reklamace a provozně-technické možnosti zhotovitele.
Zákazník je povinen poskytnout veškerou nezbytnou součinnost ke zjištění rozsahu vad a oprávněnosti reklamace.
V případě zjištění neoprávněného či neodborného zásahu do provedených prací či jejich částí ztrácí zákazník práva z vadného plnění. Zákazník bere na vědomí, že zaviněné poškození geodetického bodu může být považováno za přestupek a/nebo trestný čin.
Reklamace se v ostatním řídí příslušnými právními předpisy.
Čl. X. REKLAMAČNÍ PODMÍNKY PRO SMLOUVY UZAVÍRANÉ SE SPOTŘEBITELEM
V této části VOP je upraven způsob a podmínky reklamace vad prací a uplatnění nároků z vad a/nebo ze záruky mezi zhotovitelem a zákazníkem – spotřebitelem, v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele.
Práva z vadného plnění, včetně záruční odpovědnosti, uplatňuje spotřebitel u zhotovitele:
na adrese sídla zhotovitele doručením poštou nebo osobně,
e-mailem,
telefonicky,
dalším vhodným způsobem.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy je projev vůle spotřebitele o reklamaci vady doručena zhotoviteli.
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
Zhotovitel odpovídá spotřebiteli, že dílo při převzetí nemá vady. Zhotovitel zejména odpovídá spotřebiteli za to, že dílo:
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
je vhodné k účelu, pro které jej spotřebitel požaduje a s nímž zhotovitel souhlasil, a
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Zhotovitel odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností:
je dílo vhodné k účelu, k němuž se dílo tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
dílo množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem děl téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná zhotovitelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
je dílo dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, přílohami a pokynů k použití, které může spotřebitel rozumně očekávat, a
dílo odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které zhotovitel spotřebiteli poskytl před uzavřením smlouvy,
vyjma případů, kdy zhotovitel spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost díla liší a spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Projeví-li se vada díla objednaného spotřebitelem v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha díla nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže dílo užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Je-li na díle nebo použitém výrobku, na jeho obalu, v připojeném návodu nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze dílo nebo výrobek použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se zhotovitel zavazuje, že dílo bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li spotřebitel zhotoviteli záruční vadu díla oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže spotřebitel vadné dílo užívat. Uplatnění záručních vad se přiměřeně řídí ustanoveními o uplatnění práv z vadného plnění.
Povinnosti z vadného plnění má zhotovitel nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Spotřebitel je jinak oprávněn uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím díla věděl, že dílo má vadu, anebo pokud vadu sám spotřebitel způsobil. Vadou díla není jeho opotřebení způsobené jejím obvyklým užíváním.
V případě výskytu vady může spotřebitel u zhotoviteli uplatnit reklamaci a požadovat:
výměnu za nové dílo bez vad,
opravu díla,
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Zhotovitel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by dílo mělo bez vady.
Zhotovitel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který spotřebitel dílo objednal.
Spotřebitel má právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy:
zhotovitel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
pokud má dílo podstatnou vadu,
se vada projeví opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady),
je z prohlášení zhotovitele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada díla nevýznamná.
Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen zhotoviteli sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu zhotovitele je možná jen tehdy, žádal-li spotřebitel opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li spotřebitel si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Pokud zhotovitel prokáže, že spotřebitel před převzetím o vadě díla věděl a/nebo ji sám způsobil, zejména provedením neodborného či neoprávněného zásahu, není zhotovitel povinen nároku spotřebitele vyhovět.
Zhotovitel je povinen přijmout od spotřebitele reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Zhotovitel je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Reklamace vady učiněná spotřebitelem včetně jejího odstranění musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace za předpokladu, že zhotovitel obdržel veškeré podklady potřebné k jejímu vyřízení, pokud se zhotovitel se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) zhotoviteli.
Zhotovitel písemně informuje spotřebitele o výsledku reklamace.
Nepřevezme-li spotřebitel dílo v přiměřené době poté, co jej zhotovitel vyrozuměl o možnosti dílo po odstranění vad převzít, pokud dílo nebo jeho část zhotovitel převzal, náleží zhotoviteli úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
Práva a povinnosti zhotovitele a spotřebitele ohledně práv z vadného plnění se dále řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až § 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Čl. XI. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
Zhotovitel a zákazník se zavazují pokusit se o smírné vyřešení sporů vyplývajících ze smlouvy.
K mimosoudnímu řešení sporů ze smluv uzavřených se spotřebitelem je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
Informace o ochraně spotřebitelů a o způsobech řešení spotřebitelských sporů jsou dostupné i u Evropského spotřebitelského centra, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
Čl. XII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ – GDPR
Osobní údaje zákazníků jsou zpracovávány zhotovitelem v souladu s platnými zákony, zejména se zák. č. 110/2019 Sb., zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“).
Veškeré údaje získané o zákaznících jsou bez souhlasu zákazníka v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR zpracovávány výhradně pro vnitřní potřebu zhotovitele za účelem dodání a provedení prací dle smlouvy a nejsou poskytovány třetím osobám. Výjimku představují montéři a subdodavatelé zajišťující dopravu a/nebo platební styk, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro plnění povinností zhotovitele vyplývající ze smlouvy. Osobní údaje, které jsou takto zpracovávány zahrnují zejména jméno, příjmení, titul, byl-li poskytnut, firmu či jiný název společnosti, trvalý, případně skutečný pobyt/místo podnikání nebo sídla, doručovací adresu, adresu místa plnění vč. lokality zaměření, datum narození, příp. rodné číslo, bylo-li sděleno, číslo bankovního účtu, údaje z předložených dokladů, údaje o platbách a platební morálce, telefonní a e-mailové spojení.
Zhotovitel bude zpracovávat osobní údaje po dobu trvání smlouvy a posléze po dobu trvání povinností vyplývajících z reklamací či záruk, nejdéle však po dobu 5let ode dne provedení prací. V případě probíhajícího soudního či mimosoudního sporu bude zhotovitel zpracovávat osobní údaje v nezbytném rozsahu do doby vymožení posledního z nároků řešených v takovém sporu.
Za podmínek v GDPR a případných souvisejících právních předpisech uvedených má zákazník právo požadovat od společnosti přístup k evidovaným osobním údajům, právo na opravu nebo výmaz jeho osobních údajů, popřípadě omezení jejich zpracování, právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů a dále právo na přenositelnost jeho osobních údajů.
Zákazník má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, e-mail: posta@uoou.cz, v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho právo v souvislosti se zpracováváním jeho osobních údajů. Další informace o ochraně osobních údajů a zejména o právech subjektu údajů jsou k dispozici na https://uoou.gov.cz/verejnost/zakladni-prirucka-k-ochrane-udaju.
Čl. XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Veškerá ujednání mezi zhotovitelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky a příslušným soudem pro řešení sporů je soud příslušný dle sídla zhotovitele. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Obrázky prací a produktů umístěných na webových stránkách zhotovitele jsou pouze ilustrativní a ve skutečnosti se mohou lišit podobou, rozsahem, tvarem, provedením či dalšími aspekty.
Všechna práva k webovým stránkám zhotovitele, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží zhotoviteli. Je zakázáno kopírovat, upravovat a/nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu zhotovitele.
E-mailová komunikace ve věcech smluvních a technických je rovnocenná s písemnou komunikací.
Znění VOP může zhotovitel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 1. 2025.